Wodzisławscy radni za CPK, ale przeciwko proponowanym trasom. "Rada opowiada się za ideą, jednak nie akceptuje żadnego z wariantów"
Wielkimi krokami zbliża się wskazanie przez spółkę Egis odpowiedzialną za wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego sugerowanego wariantu przebiegu trasy połączenia kolejowego do Centralnego Portu Komunikacyjnego, który ma powstać w Baranowie. Tymczasem nie maleją wątpliwości, które co do proponowanych wariantów tras mają władze znajdujących się na jego trasie miast.
Najnowsze zgłosili wodzisławscy radni, którzy zajęli w tej sprawie stanowisko, a także podjęli stosowną uchwałę. Zarówno z jednego, jak i drugiego wynika, że Rada Miasta Wodzisławia opowiada się za pomysłem utworzenia linii kolejowej i ujęcia na jej trasie Wodzisławia, jednak jej wątpliwości budzą proponowane warianty tras przebiegające przez miasto.
- Rada Miejska uznaje, że nowe połączenie kolejowe jest szansą dla Wodzisławia Śląskiego. Kolej to transport przyszłości, który w związku z coraz większym zakorkowaniem miast, coraz większą świadomością ekologiczną i postępem technologicznym będzie cieszył się coraz większą popularnością. Nowa trasa otwiera możliwość nie tylko szybkiego dojazdu w kierunku Warszawy i innych głównych miast polskich oraz europejskich, ale także utworzenia połączeń w Beskidy lub pętli pomiędzy głównymi miastami Subregionu Zachodniego, która będzie alternatywą dla połączeń autobusowych - brzmi stanowisko radnych podpisane przez przewodniczącego Rady Miasta Wodzisławia Śląskiego, Dezyderiusza Szwagrzaka.
Miejscy rajcy - podobnie zresztą jak mieszkańcy Wodzisławia - nie zgadzają się jednak na poprowadzenie trasy proponowanymi wariantami. Jak zaznaczają te naruszają tereny prywatne, inwestycyjne oraz sakralne.
- Rada Miejska nie akceptuje żadnego z przedstawionych wariantów ponieważ w przedstawionych wariantach przebieg linii kolejowej będzie bardzo kolidował z istniejącą zabudową mieszkalną, sakralną oraz terenami inwestycyjnymi - zwracają uwagę radni.
Jednocześnie radni nie chcą dopuścić do sytuacji, w której nowa trasa kolejowa omijałaby Wodzisław, bo jak twierdzą, to spowodowałoby spadek znaczenia miasta. Dodatkowo ich wątpliwości budzi również fakt dotychczas prowadzonych konsultacji tras, które w opinii radnych były niewystarczające.
Wygląda jednak na to, że jeśli chodzi o podjęcie kroków w sprawie trasy kolejowej do CPK w Wodzisławiu, na wydanym stanowisku zakończą je radni. Ci słowem nie wspomnieli bowiem w nim o konkretnych planowanych działaniach. Działań wymagają jednak od prezydenta Mieczysława Kiecy.
- Rada Miejska oczekuje, że Prezydent Miasta będzie aktywnie uczestniczył we wszelkiego rodzaju konsultacjach i negocjacjach oraz skutecznie przekonywał decydujących do przyjęcia takiego wariantu, który uwzględni zarówno interesy mieszkańców, jak i przyczyni się do rozwoju miasta - kończą swoje stanowisko radni z Wodzisławia.
Przypomnijmy, proponowane przebiegi trasy kolejowej z Wodzisławia do Baranowa CPK przedstawiło w grudniu 2021 roku. Spółka odpowiedzialna za budowę połączenia zaproponowała wówczas dwa warianty dotyczące Wodzisławia. Jeden przebiegający przez Mszanę i Wilchwy oraz drugi wiodący przez Godów, Łaziska i Turzę Śląską.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?